PRO PICS

travel, tutorial, home

آرامگاه لنین مسکو روسیه

آرامگاه لنین یکی از پر بازدیدترین جاذبه های مسکو است که سالانه حدود 2.5 میلیون نفر از آن بازدید می کنند

هر زمان نام روسیه به گوش می خورد ناخود آگاه به وسعت آن به عنوان پهناورترین کشور دنیا و سرمای آن فکر می‌کنیم. مسکو یکی از مقاصد گردشگردی فوق العاده در این کشور وسیع است. در مسکو که قدم می‌زنید، معماری ساختمان‌ها با رنگ‌های زیبا و متنوع، شما را شگفت زده خواهند کرد. قدم زدن در مسکو همانند قدم زدن در موزه‌ای تاریخی است. اگر راهنمای سفر به مسکو را به طور کامل مطالعه کرده باشید، اطلاعات جامعی در مورد آن دارید. ممکن است تور ارزان به مسکو را به راحتی پیدا نکنید، اما اگر خوش شانس باشید می‌توانید از مزایای تور لحظه آخری مسکو بهره‌مند شوید. مسکو به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت روسیه دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیادی است. شاید در سفر با تور مسکو نتوانید همه این جاذبه‌ها را ببینید. اما یکی از جاذبه‌هایی که حتما باید در سفر به مسکو آن را در اولویت گشت‌های خود قرار دهید، آرامگاه لنین است. در این مطلب از توریاب قصد داریم توضیحاتی را در مورد ولادیمیر لنین و مقبره او ارائه دهیم با ما همراه باشید.

آرامگاه لنین (Lenin's Mausoleum):

لنین اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود و در سال 1925 میلادی از دنیا رفت. پس از مرگ وی، جسد او را مومیایی کرند و در میدان سرخ در نزدیکی کاخ کرملین قرار دادند. جالب است که بدانید، شاید یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های مسکو همین مقبره باشد. جالب است بدانید که با گذشت حدود 100 سال، جسد منجمد و مومیایی شده لنینی هنوز شکل اولیه خود را از دست نداده است. در حالی که شکل مقبره از بیرون کوچک است، در داخل بسیار عمیق و خنک است و جسد مومیایی و منجمد شده لنینی در محفظه‌ای شیشه‌ای نگهداری می‌شود. در زیر مقبره دو طبقه زیر زمین نیز وجود داد که محلی برای نگهبانان کرملین و افراد ویژه است. همچنین آزمایشگاهی که بر روی مومیایی کردن جسد لنین کار می‌کرد، در یکی از طبقات زیرین قرار دارد.

قوانینی برای ورود به مقبره لنین:

شما برای ورود به مقبره باید شرایط خاصی را رعایت کنید و به هیچ وجه نباید با خود وسایل اضافی به داخل آرامگاه ببرید. به علاوه هیچ گردشگری اجازه عکس برداری در داخل مقبره را ندارد. نورپردازی مقبره به صورتی انجام شده است که تمامی فضای داخل مقبره تاریک است و در این تاریکی جسد ولادیمیر لنین بانور نمایان و برجسته شده است. از دیگر قوانینی که باید در مقبره به آن توجه کنید، رعایت سکوت است؛ در داخل مقبره کسی اجازه بلند صحبت کردن و شکست سکوت را ندارد. همچنین برای حفظ و ادای احترام باید بدون هیچ لوازم اضافی مثل عینک یا کلاه وارد مقبره شوید.

آرامگاه لنین - مسکو - روسیه 

بازدید از مقبره لنین:

برای ورود به مقبره لنین لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و بازدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است. آنقدر بازدیدکنندگان آرامگاه لنین زیاد هستند که برای رفتن به داخل مقبره باید در صفی بسیار طولانی حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت منتظر بمانید. البته گزینه دیگری برای بازدید از مقبره نیز وجود دارد که رایگان نیست، اما دیگر لازم نیست در صف طولانی منتظر بمانید. آرامگاه لنین هر سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 13 ظهر پذیرای بازدید کنندگان بسیار زیادی است.

آرامگاه لنین - مسکو - روسیه

سخن آخر:

در میدان سرخ مسکو جاذبه‌های خارق العاده گردشگری زیادی وجود دارند که دیدن آنها نه تنها رایگان نیست بلکه کمی گران قیمت نیز هست. با این وجود که بازدید از مقبره لنین در میدان سرخ در کنار دیوار کاخ کرملین، رایگان است و صف‌های طولانی آن نشان از میزان طرفداران لنین دارد. مسکو با بناهای رنگارنگ خود یکی از مقاصد گردشگری محسوب می‌شود که همه عاشقش می‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین و به روزترین قیمت هتل های مسکو و همچنین مطالعه سفرنامه مسکو برای استفاده از تجربیات دیگران، به وب سایت توریاب مراجعه کنید.