PRO PICS

travel, tutorial, home

تکنولوژی های جدید در کولر گازی

تکنولوژی های جدید در کولر گازی : با توجه به فراگیر شدن استفاده از کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع و نیاز مبرم و استفاده بسیار زیاد آن در سطح جهانی ، تولید کنندگان وادار شده اند که هر روزه تکنولوژی های جدیدتر و امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه نمایند تا در بازار بسیار رقابتی سیستم های تهویه مطبوع و کولر گازی باقی بمانند .

در این مقاله امروز می خواهم تعدادی از تکنولوژی های جدید در کولر گازی را به شما معرفی کنم تا بیشتر با قابلیت های جدید در سال 2019 آشنا شوید .

شبکه سنسور کولر گازی برای سرمایش هوشمند
یکی از تکنولوژی های جدید در کولر گازی های جدید مخصوصا در کولر گازی بوش سیستم شبکه سنسور هوشمند می باشد . این سنسور هوشمند تعداد افراد حاظر در محیط و محل قرار گیری آنها و میزان فعالیت آنها را رصد می کند و با استفاده از داده های به دست آمده میزانت مشخصی از سرمایش را تولید کرده و با استفاده از دمپر های هوشمند باد را به سمت مشخصی پرتاب می کند تا محل دقیق و مشخصی که به سرمایش نیاز دارد خنک سازی شود .

همچنین این سنسور هوشمند بر روی کولر گازی بانه زمانی که در محیط هیچ کسی را رصد نکند ، کولر گازی را به دور پایینی می برد و زمانی که شما برای یک مدت طولانی که توسط خود شما قابل تنظیم است به محیط برنگردید دستگاه کولرگازی را خاموش میکند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و هر زمان شما به اتاق یا محیط وارد شدید دستگاه را دوباره روشن می کند .

کنترل کولرگازی با استفاده از اپلیکیشن و اسمارت فون ها

با توجه به پیشرفت چشم گیر تلفن های هوشمند و اپلیکیشن هایی که همه روزه برای آن طراحی و تولید می شود ، شرکت های تولید کننده برای فروش کولر گازی بر این شده اند که دستگاه های خود را به صورت هوشمند به این قابلیت جدید مجهر کنند تا شما بتوانید از طریق یک اپلیکیشن دستگاه کولر گازی خود را کنترل نمایید . کولرگازی بوش از این دسته کولرگازی های جدید می باشد که قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن را دارد .

مهمترین مزیت قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن برای یک کولر گازی را در یک مثال برای شما توضیح می دهم . تصور کنید شما در منزل خود یک دستگاه کولر گازی بوش دارید که قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن را دارد و شما در پایان ساعت کاری خود می خواهید از محیط کار خود به منزل بروید و یک روز گرم تابستانی می باشد .

شما می توانید از طریق اپلیکیشن هومند خود ، خرید کولر گازی بوش را در منزل خود روشن کرده و تا زمانی که به منزل می رسید ، دمای منزل شما پایین آمده و خنک خواهد شود و شما از بدو ورود به منزل خود از هوای خنک لذت خواهید برد .

یا این که تصور کنید از منزل به سر کار رفته اید و فراموش کرده اید کولر گازی را خاموش کنید . شما می توانید با یک کلیک ساده بر روی موبایل خود دستگاه کولرگازی بوش خود را خاموش نمایید .

پرتاب باد هوشمند چهار جهته هوشمند
زمانی که سرمایش توسط کمپروسور کولرگازی ایجاد می شود ، سیستم انتقال ان به محیط توسط اوپراتور انجام می شود . در کولرگازی های معمولی باید به صورت مستقیم به بالا و پایین پرتاب می شود و هیچ کنترلی بر روی آن برای تعیین محل دقیق پرتاب وجود ندارد .

اما در کولرگازی بوش جدید ، دستگاه با استفاده از سنسور هوشمند که در بالا آن را معرفی کردیم محل دقیق پرتاب باد را مشخص میکند و باد را به جهتی که گرمایش بیشتری وجود دارد یا به عبارتی بیشتر به سرمایش نیاز دارد ، پرتاب می شود .

در کولر گازی های جدید باید به چهار جهت پرتاب می شود که به عبارتی به پرتاب باید سه بعدی شناخته می شود .