PRO PICS

travel, tutorial, home

نکات سفر به دبی

با نکات سفر به دبی آشنا شوید
تمام مسافرانی که برای سفر به خارج از کشور برنامه می ریزند، همواره با مقصدی جدید و ناشناخته روبرو هستند. تاکنون قبل از شروع سفرها از خود پرسیده اید، نکند کاری انجام دهم که به مردم آن کشور بربخورد؟ یا اینکه اشتباهی مرتکب شوم که برایم دردسری ایجاد کند؟ مجله ی گردشگری الی گشت برای اینکه به هیچ گونه مشکلی برنخورید، نکات سفر به دبی را برایتان آمده نموده که می توانید پس از خواندن آن، با خیالی آسوده به این کشور و شهر پر گردشگر جهان سفر کنید.

دبی و گردشگری تور لحظه آخری دبی نقش به سزایی در میان گردشگران ایرانی دارد. تنها در سال ۲۰۱۷ و از ماه های ژانویه تا جون، مسافران و گردشگران ایرانی به دبی رشد ۲۳ درصدی داشته است. همین موضوع به تنهایی نشان دهنده اهمیت دانستن نکات سفر به دبی برای گردشگران ایرانی است. اگر چه راهنماها و آژانس های مسافرتی از قبل به شما توصیه های لازمه را می دهند اما بد نیست که خود شما هم کمی مطالعه نموده و اطلاعات خود را بالا ببرید.

ممنوعیت داروهای کدئین دار در دبی

امارات قوانین بسیار سخت گیرانه ای درباره انواع داروهای حاوی مواد مخدر و روان گردان دارد. هنگام سفر به دبی مراقب باشید داروی کدئین دار یا آرام بخش بدون نسخه تایید شده توسط نظام پزشکی همراه نداشته باشید؛ چون ممکن است به خاطر چند قرص استامینوفن کدئین ساده، جریمه سنگینی شوید. بهترین کار تنها به همراه داشتن نسخه پزشک و تهیه داروی مورد نظر از داروخانه های دبی است. همچنین در این شهر، مطب پزشک های ایرانی وجود دارند که در کلینیک ایرانی به گردشگران و مسافران ایرانی پشتیبانی می دهند. بنابراین ریسک نکرده و چنین داروهایی را با خود به فرودگاه و سفر نبرید. در نکات سفر به دبی این موضوع را جدی بگیرید.

داروی ممنوعه برای ورود به دبی-نکات سفر به دبی

عکاسی از مکان های اداری و دولتی در دبی ممنوع!

از مساجد، ایستگاه‌‌های پلیس، ساختمان‌‌های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است و در صورت مشاهده شما، ممکن است به زندان و حبس در دبی محکوم شوید. در نکات سفر به دبی یادتان باشد شما تنها گردشگری هستید که برای استفاده از جاذبه های توریستی دبی به این کشور آمده اید.

مقررات سخت دبی در مکان های عمومی

در صورتی که مشکوک به استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی باشید، خون شما آزمایش خواهد شد و در صورت اثبات به زندان خواهید افتاد. استفاده از این مواد در مکان های عمومی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود. تنها گردشگران غیر مسلمان تور ارزان دبی در مکان های مشخص شده و هتل ها می توانند مشروبات الکلی استفاده کنند یا اینکه از فروشگاه ها، این محصول را خریداری کنند.

اشتباهات سفر به دبی-نکات سفر به دبی

استفاده از لنز در فرودگاه ممنوع!

در فرودگاه دبی هنگام کنترل گذرنامه، از اتباع ایرانی و چند کشور دیگر، اسکن چشم به عمل می آید. اگر از لنز تماسی استفاده می کنید، قبل از محل کنترل گذرنامه، آن را از چشم خود خارج کنید. در نکات سفر به دبی این مورد را به این خاطر تذکر می دهیم که در فرودگاه دچار معطلی و مشکل نشوید.

توجه به قوانین رانندگی در دبی

برای بسیاری از گردشگران و توریست ها، امکان کرایه ماشین و رانندگی در این شهر وجود دارد. در واقع بیشتر افراد علاقه مند به ماشین های لوکس به سراغ چنین هیجانی و سوار شدن در ماشین های لوکسی که آرزویش را دارند، به دبی سفر می کنند. با این حال، آگاه باشید که نرخ جرم و جنایت در امارات، بسیار پایین اما نرخ تصادفات بسیار بالاست. بنابراین هنگام رانندگی و نیز عبور از خیابان بسیار مراقب ترافیک باشید.

کرایه ماشین در نکات سفر به دبی

آب آشامیدنی و غذاهای دبی

آب زیاد بنوشید. آب شهری آشامیدنی است اما غالباً افراد ترجیح می دهند از آب های بطری استفاده کنند. بنابراین نگران خوردن آب ناسالم و غیر بهداشتی نباشید. طبق قانون دولت امارات، همه رستوران ها موظف به پاسخ صحیح درباره حلال بودن غذا دارند و در صورت تخلف، جریمه سنگینی می شوند.

سراغ اتوبوس های گردشگری دبی بروید

یک وسیله مناسب برای گشتن در شهر، اتوبوس های دو طبقه روباز هاپ آن هاپ آف (Hop on Hop off)  است که از دو مسیر داخل شهر و کنار ساحل حرکت می کنند و در اکثر نقاط دیدنی دبی، توقف دارند. از نکات سفر به دبی که می توانید از آن استفاده کنید، اتوبوس های گردشگری هستند. اگر نمی خواهید که خود را درگیر تاکسی گرفتن کنید یا برای دیدن جاذبه های دبی سوار مترو شوید، این گزینه بهترین راه گشت و گذار در دبی است. تنها کافیست که بلیط اتوبوس های گردشگری را خریداری کنید. این بلیط ها، به صورت یک روزه و دو روزه به فروش می رسند.

تورهای اتوبوسی دبی-مسیر آبی-نکات سفر به دبی

لباس مناسب در نکات سفر به دبی

گرمای دبی را شوخی نگیرید! راحت ترین کفش و خنک ترین لباس خود را بپوشید. اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می‌کنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل‌‌ها برای شما خواهد بود. در روز های تابستان از فعالیت های ورزشی و پرتحرک در فضای باز و هنگام ظهر بپرهیزید.

نکاتی برای خرید در دبی

در واقع بیشتر گردشگران ایرانی برای خرید به دبی سفر می کنند و نمی توان خرید در سفر را از ایرانی ها جدا نمود. بازارهای سنتی دبی (سوق) در ایام هفته، هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر و بعد از ظهر ها از ساعت ۵ تا ۷ عصر باز هستند. در مجموع بهترین زمان خرید و سفر به دبی نیمه ماه ژانویه تا فوریه (فستیوال زمستانی) است. برای اینکه از خرید بیشتر لذت ببرید، ساعت های اولیه صبح یا ساعت های پایانی بعد از ظهر را برای رفتن به بازار انتخاب کنید.

برای اینکه بیشتر با مراکز خرید دبی و نحوه دسترسی به آن ها آشنا شوید، می توانید مطلب ۱۰ مورد از مراکز خرید دبی با قیمت مناسب را بخوانید. بسیاری از هتل های دبی در نزدیکی این مراکز خرید قرار داشته و راحتی بیشتری برای مسافران و گردشگران فراهم نموده است.

بازار پارچه دبی-نکات سفر به دبی

تبدیل ارز و مالیات ها برای گردشگران دبی

در دبی هیچ مالیات بر ارزش افزوده ای گرفته نمی شود ولی با این حال در هتل ها و رستوران ها ۱۰% مالیات شهرداری و ۱۰% حق سرویس منظور می کنند که معمولاً این مالیات در قیمت ها از قبل محاسبه شده است.

بهترین نرخ تبدیل ارز ریال را صرافی های ایرانی داخل بازار سنتی و صرافی های اطراف میدان بنی یاس دارند و در مراکز خرید لوکس نرخ تبدیل ارز غیر منصفانه است. بنابراین تا جایی که امکان دارد، سعی کنید برای تبدیل ارز به سراغ فرودگاه ها و هتل ها نروید. اگر با تور دبی راهی این شهر شده اید و راهنما دارید، از راهنما بخواهید که شما را به بهترین و مناسب ترین صرافی ببرد.

پول دبی-نکات سفر به دبی

شارژژ وسایل برقی در نکات سفر به دبی

یکی از وسایل مورد نیاز، در سفرها، شارژر وسایل الکترونیکی هستند که با خود به همراه دارند. وسایلی مانند موبایل، لپ تاپ و هر آنچه که همانند این وسایل با برق شارژ شده و کار می کند، نیاز دارند تا به ولتاژ برق شهری متصل شده و باتری آن ها شارژ شود. اگرچه ولتاژ برق مصرفی در دبی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت بوده  اما پریزهای برق آن ها سه شاخه هستند. بنابراین در نکات سفر به دبی بهتر است مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.

منبع: traveller.com.au