PRO PICS

travel, tutorial, home

پایاب کیش

پایاب کیش : پایاب همان نقبی یا دهلیز بوده که روی سطح زمین در کنار دهانه چاه قنات حفر شده و با شیت تندی با چند پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین میرسد. هر قدری که این چاه عمیق تر باشد، نقب طولانی تر بوده و پله های نیز بیشتر خواهند بود. زاویه حفر دهلیز به طور خاصی محاسبه می شود که آخرین پله به پایاب به آخر میله قنات برسد تا از نوری که از دهانه چاه به روی سطح آب می تابد، استفاده شود. آخرین پله، جایی است که محوطه را خواهید دید. بهترین زمان بازدید از این جاذبه برای توریست ها و گردشگران تور کیش، روزهای زیبا و گرم تابستان است. این پایاب دو هزار سال قدمت داشته و نزدیک به خود مجوعه ای از درخت های سبز را دارد. پایاب به تازگی مورد بازدید بسیار قرار گرفته و اکنون یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های تاریخی کیش است. امروزه هزاران هزار توریست و گردشگر، از پایاب کیش دیدن می کنند.

پایاب کیش

رستوران و چایخانه سنتی در پایاب کیش

در این مکان تاریخی یک چایخانه و رستوران سنتی ایرانی ساخته شده. این رستوران سنتی به خاطر موزیک زنده و غذاهای ایرانی بسیار خوبی که داشته، بعلاوه قرار داشتن در پایاب، یکی از معروف ترین و محبوب ترین رستوران های جزیره کیش به حساب می آید. این رستوران لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای بین المللی و ایرانی را توسط حرفه ای ترین سرآشپزها سرو می کند. همینطور کادر بسیار خوبی هم داشته که به خوبی از میهمانان و توریست های تور ارزان کیش خود پذیرایی میکنند. این رستوران پانصد متر مساحت داشته و در فضای باز قرار دارد. دکوراسیون آن شیک و زیبا و طراحی راحتی دارد. هر روز هفته از ساعت دوازده ظهر تا دوازده شب موسیقی زنده در آن اجرا می شود. در قسمت انتهایی پایاب، چیخانه سنتی هم قرار داشته که به صورت سنتی طراحی شده و سرویس دهی بسیار خوبی دارد. به طور کلی اگر به جزیره کیش سفر کردید، این جاذبه زیبای تاریخی را از دست ندهید.

رستوران و چایخانه سنتی در پایاب کیش

دسترسی های نزدیک به پایاب کیش

این جاذبه تاریخی زیبا و محبوب از مرکز شهر کیش ده کیلومتر فاصله دارد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش میتوانند با تاکسی در عرض پانزده دقیقه به آن برسند.