PRO PICS

travel, tutorial, home

کدام شهر توریستی ترکیه را باید دید؟

کدام شهر ترکیه برای من بهتر است، آنکارا یا استانبول ؟ تور آنکارا بهتر است یا تور استانبول ؟

آنکارا، پایتخت ترکیه، مرکز سیاسی ترکیه محسوب می شود و این در حالیست که استانبول به شهر هیجانات و تفریحات بامزه در دل و ذهن مردم سالهاست که به جا مانده است.
هر دو، آنکارا و استانبول دارای حقایق، مزایا و معایب منحصر به فردی هستند که در این مقاله به مزایا و معایب هردو شهر، یکی پایتخت ترکیه ( آنکارا ) و دیگری مرکز فرهنگ و تمدن ترکیه ( استانبول ) خواهیم پرداخت. در ادامه متوجه خواهید شد که بازدید از کدام شهر برای شما بهتر است و کدام شهر انتظارات شما را براورده می کند.

چرا استانبول را باید برای سفر انتخاب کنیم ؟

استانبول شهر دیدنی های بسیاریست و این واقعیت  بر همگان آشکار است. در طول سفر با تور استانبول، در گوشه گوشه استانبول شاهد مکان ها و مساجد تاریخی خواهید بود که طی سال ها مدرن سازی این شهر زیبا به خوبی حفظ شده اند، از مسجد سالطان احمد، مسجد گرند و کاخ های عثمانی که بگذریم، همسایگی استانبول پر است از بقایا و آثار تاریخی اروپایی نظیر معماری یونان ارتدوکس، معماری های یهودی و ارمنی که حتی در حال حاضر هم در دست بررسی هستند تا سر و راز پنهان در این بقا های تاریخ را کشف کنند. لازم به یاد آوریست که استانبول تنها شهر واقع بین دو قاره آسیا و اروپاست، پس چه جالب که با سفر با تور استانبول، دو فرهنگ آسیایی و اروپایی را لمس کنید، به تاریخ سفر کنید، بقا های تاریخی منحصر به فرد ترکیه را از نزدیک ببینید و باور نکردنی ها را تجربه کنید. جاذبه های معروف استانبول.

استانبول و غذای لذیذ این شهر

استانبول شهری مدرن و اما  زیبای سنتی با ترکیب مناظر و صحنه های جادویی و اسرار آمیز اش در در کنار رستوران های بی نظیری که در سر تا سر این شهر قرار گرفته، زبان زده توریستان بوده است و حال پس از تلاش های بسیار و وجود آشپزهای مشهور و معروف، رستوران های استانبول بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 
با سفر با تور استانبول، خوشمزه ترین غذا ها را در استانبول بچشید، از غذا های خوشمزه سنتی گرفته تا انواع کباب های سنتی و تایلندی و هرآنچه که فکرش را بکنید می توانید در رستوران های فوق العاده استانبول سفارش دهید. منو غذا موجود در رستوران های استانبول بسیار گسترده است و طعم خوب غذا ها، خود بازگوی کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آنها خواهد بود. ۱۰  رستوران معروف در استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول، معروف ترین تنگه ای که دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل کرده و هر روز به یک شکل است. منظره دریا و این تنگه از صجنه هاییست که  در تور استانبول باید دید. پل هایی که در این تنگه بنا شده به بازدید کنندگان این اجاره را می دهد که شهر را از گوشه ها و زوایایی ببینند که تا به حال ندیده اند.

از معایب استانبول، چرا نباید به استانبول سفر کرد ؟

ترافیک در استانبول 

ترافیک در استانبول در واقع کابوس هر شب مردم استانول است، با سفر به استانبول ممکن است مدت ها در ترافیک بمانید و این انتظار در خیابان های شلوغ شهر می تواند حتی آرام ترین افراد را دیوانه کند. در استانبول، به دلیل ترافیک سنگین برای رفتن از یک سوی شهر به نقطه ای دیگر به زمان بسیار زیادی احتیاج دارید، حتی رانندگی در این شهر را نیز باید فراموش کنید چرا که کمبود پارکینگ از دیگر مشکلات دیوانه کننده در این شهر است. 

شلوغی و هیاهوی بی انتها استانوبل

استانبول شهر به شدت شلوغ و پر سر و صدا ایست و وسایل حمل و نقل عمومی همیشه مملوء از جمعیت است. با این همه جمعیت، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در استانبول کار آسانی نیست. علاوه بر این، آخر هفته ها بیشتر از همیشه شلوغ است و اگر می خواهید در اخر هفته جایی بروید باید از پیش رزرو کنید.

استانبول و مشکل زباله

مردم استانبول به ریختن آشغال و زباله در خیابان عادت کرده اند. در تابستان، زمانی که مردم به گشت و گزار و پیکنیک در مناظق سبز استانبول می روند، سخت می توانید محلی تمیز بذون زباله پیدا کنید. آنها زباله ها را در دل طبیعت رها می کنند.

آنکارا، چرا باید به آنکارا را انتخاب کنید؟

 آنکارا و درختان و پارک های دیدنی اش

اولین چیزی که به محض ورود به آنکارا نظر شما را جلب خواهد کرد، پوشش سر سبز آنکارا می باشد، آنکارا سر سبز تر و خوش آب و هوا تر از استانبول است. انبوه درختان سرسبز در کنار خیابان ها، پارک ها جلوه زیبایی به شهر داده است. بر خلاف استانبول که امکان پیاده روی در محیطی آرام وجود ندارد، پارک های آنکارا به زیبایی، سر سبزی و آرامی مشهوراند، جایی که توریستان می توانند برای ساعت ها پیاده روی آرامی داشته باشند. 

آنکارا شهری آرام و منظم

سفر با تور آنکارا سفر به شهر مسکونی و سیاسی ترکیه سفر می کنید و این بدین معناست که آنکارا آرام تر و منظم تر از شهر شلوغ استانبول است. اگر چه که خیابان های آنکارا هم خالی از ترافیک نیست، اما به هیچ عنوان صدای بوق ماشین ها و یا فریاد فردی در خیابان شما را در طول سفر به آنکارا آزار نخواهد داد.در آواخر هفته نیز نیازی به رزرو از پیش و آمادگی برای انبوهی از جمعیت نیست.

تفریح و خرید در آنکارا

آنکارا بهشت عاشقان خرید است، مراکز خرید مدرن زیادی در آنکارا وجود دارد که در آنها از هر برند مطرحی که فکرش را بکنید می توانید پیدا کنید. پایتخت ترکیه  از مکان های تفریحی و دیدنی نیز خالی نیست، با سفر با تور آنکارا می توانید از  تماشای مکان های دیدنی نظیر موزه مصطفی کمال آتاتورک، موزه قوم شناسی و آنکارا کلاسی و شهر های قدیمی اطراف آن لذت ببرید و بهترین خاطر سفر خود را بسازید. مکان های دیدنی محبوب آنکارا را از دست ندهید.

آنکارا و معماری زیبای این شهر

آنکارا شهری مناسب و هیجان انگیز برای عاشقان معماری است، از ساختمان زیبای Ziraat Bank Headquarters که در سال ۱۹۲۵ توسط Giulio Mongeri ساخته شده تا ساختمان های مدرن در این شهر همگی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. حتی ایستگاه قطار شهر (ساخته شده در سال ۱۹۳۷) یک نمونه زرق و برق دار از دکوراسیون هنری این شهر است، به موازات، برج های قدیمی ساعت و لامپ های فلزی، خیابان های پایتخت را به طرز زیبایی تزئین کرده اند.

از معایب آنکارا، چرا نباید به آنکارا سفر کرد ؟

رستوران های کوچک و محدود آنکارا 

تنوع رستوران در آنکارا به گستردگی استانبول نیست، بنابراین، شما در آنکارا غذای منحصر به فرد رستوران ترکی که توسط سرآشپزی مشهور پخته شده باشد را نخواهید یافت. در سفر به آنکارا تنها می توانید از انواع کباب ها و ماهی های تازه نوش جان کنید. ( غذای Aspava را حتما امتحان کنید)   

آنکارا و فقدان هنر و جشنواره

در آخر هفته های آنکارا خبری از مراسمات فرهنگی، موسیقی زنده و نمایشگاه هنر نیست. اگر چه جشنواره ها و فستیوال های ترکیه شهرت جهانی دارد، اما  در طول سفر به آمکارا خبری از هیچ کدام یک از اینها نیست، انتظار فستیوال و نمایشگاه را نداشته باشید.

منبع : thedreamturkey.com