PRO PICS

travel, tutorial, home

VPN چیست و چرا به وی پی ان نیاز داریم؟

یک VPN یا یک شبکه خصوصی مجازی به شما امکان می دهد تا از طریق اینترنت اتصال ایمن به شبکه دیگری برقرار کنید. از VPN ها می توانید برای دسترسی به وب سایتهای محدود منطقه ، محافظت از فعالیت مرور خود از چشم کنجکاو در Wi-Fi عمومی و موارد دیگر استفاده کنید.

این روزها VPN ها واقعاً محبوب هستند ، اما نه به دلایلی که در ابتدا ایجاد شده اند. آنها در ابتدا فقط راهی برای اتصال ایمن شبکه های تجاری به اینترنت و یا اجازه دسترسی به یک شبکه تجاری از خانه بودند.

VPN ها اساساً تمام ترافیک شبکه شما را به شبکه منتقل می کنند ، جایی که این مزایا - مانند دسترسی به منابع شبکه محلی از راه دور و دور زدن سانسور اینترنت - از همه حاصل می شود. اکثر سیستم عامل ها دارای پشتیبانی VPN یکپارچه هستند.

VPN چیست و چگونه به من کمک می کند؟

به زبان ساده ، یک VPN رایانه ، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما را به رایانه دیگری (به نام سرور) در جایی در اینترنت وصل می کند و به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال اینترنتی آن رایانه ، اینترنت را مرور کنید. بنابراین اگر آن سرور در کشور دیگری باشد ، به نظر می رسد که شما از آن کشور می آیید ، و به طور بالقوه می توانید به مواردی دسترسی پیدا کنید که نمی توانستید به طور عادی دسترسی داشته باشید.

بنابراین چگونه این به شما کمک می کند؟ سؤال خوبی بود! می توانید از VPN استفاده کنید:

محدودیت های جغرافیایی در وب سایت ها یا پخش صوتی و تصویری را دور بزنید.
رسانه های جریان مانند Netflix و Hulu را تماشا کنید.
خود را از گول زدن در نقاط مهم و Wi-Fi غیرقابل اعتماد محافظت کنید.
با مخفی کردن مکان واقعی خود ، حداقل ناشناس ماندن آنلاین را بدست آورید.
محافظت از خود را از ورود به سیستم هنگام تورنت.
اکثریت قریب به اتفاق مردم این روزها از VPN برای تورنت یا دور زدن محدودیت های جغرافیایی برای تماشای محتوا در کشور دیگری استفاده می کنند. آنها هنوز هم برای محافظت از خود در حین کار در کافی شاپ بسیار مفید هستند ، اما این استفاده اولیه تقریباً نیست.

برای خرید vpn برای موبایل و کامپیوتر و حتی خرید کریو بهتر است در گوگل جستجو کنید.

چگونه می توان VPN بدست آورد و کدام یک را باید انتخاب کرد؟

بسته به نیاز شما ، می توانید از VPN از محل کار خود استفاده کنید ، خودتان یک سرور VPN بسازید ، یا گاهی اوقات یکی از خانه های خود را میزبان کنید - اما از نظر واقعی اکثریت قریب به اتفاق مردم فقط در جستجوی چیزی برای محافظت از آنها در هنگام تورنت یا کمک به آنها هستند. برخی از رسانه ها را به صورت آنلاین تماشا کنید که به نظر نمی رسد آنها از کشور خود به آنها دسترسی دارند.

ساده ترین کار این است که به سادگی به یکی از این سایت ها بروید ، ثبت نام کنید و مشتری VPN را برای رایانه های شخصی Windows ، Mac ، Android ، iPhone یا iPad خود بارگیری کنید. به همین سادگی است

VPN چگونه کار می کند؟

وقتی رایانه (یا دستگاه دیگری مانند تلفن هوشمند یا رایانه لوحی) خود را به VPN وصل می کنید ، رایانه طوری عمل می کند که گویی در همان شبکه محلی مانند VPN است. تمام ترافیک شبکه شما از طریق اتصال ایمن به VPN ارسال می شود. از آنجا که رایانه شما مانند شبکه رفتار می کند ، به شما این امکان را می دهد تا به طور ایمن به منابع شبکه محلی دسترسی داشته باشید حتی وقتی در آن طرف جهان هستید. شما همچنین قادر خواهید بود از اینترنت استفاده کنید ، گویی در مکان VPN حضور دارید ، اگر از Wi-Fi pubic استفاده می کنید یا می خواهید به وب سایتهای مسدود شده جغرافیایی دسترسی پیدا کنید ، مزایایی دارد.

هنگامی که وب را در حالی که به یک VPN وصل هستید مرور می کنید ، رایانه شما از طریق اتصال VPN رمزگذاری شده با وب سایت تماس می گیرد. VPN درخواست را برای شما ارسال می کند و پاسخ از طریق وب سایت را از طریق اتصال مطمئن به وب سایت منتقل می کند. اگر از VPN مستقر در ایالات متحده برای دسترسی به Netflix استفاده می کنید ، Netflix ارتباط شما را از داخل ایالات متحده مشاهده می کند.