PRO PICS

travel, tutorial, home

قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه

در مورد قسمت آسیایی شهر استانبول بیشتر بدانیم.

همه ما به دنبال داشتن سفری خوش و پر از آرامش هستیم. یکی از مواردی که سفری خوش را برای ما رقم می‌زند شناخت از محیط اطراف شهر یا کشوری است که می‌خواهیم به آن سفر کنیم. همانطور که می‌دانیم شهر استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است که بر روی دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. جالب است بدانید که شهر استانبول ابتدا از بخش قاضی کوی یا کادی کوی(Kadıköy) در قسمت آسیایی تشکیل شد و به تدریج در زمان امپراتوری روم و پادشاهی عثمانی قسمت اروپایی شهر استانبول نیز تشکیل شد. قیمت آسیایی شهر استانبول در دوره قبل از بیزانس تشکیل شد. قسمت آسیایی شهر استانبول بسیار تاریخی تر از قسمت اروپایی است.  قسمت آسیایی شهر استانبول جمعیت بیشتری نسبت به قسمت اروپایی این شهر دارد. در این قسمت از شهر استانبول در نوار ساحلی قسمت‌هایی برای دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی وجود دارد که گردشگران به راحتی می‌توانند به آن‌ ها دسترسی داشته باشند. در این قسمت از معماری سبک مدرن در ساخت بنا‌ها و نظم شهری استفاده شده است که یکی از مدرن‌ترین خیابان‌های این قسمت از شهر استانبول خیابان بغداد بین قاضی کوی و بوستانسی قرار دارد. حال برای سفر به شهر استانبول و اقامت در قسمت آسیایی این شهر چند نمونه از جاذبه‌ها، مراکز خرید، هتل‌های استانبول و چند نمونه از خدمات تفریحی را شرح می‌دهیم تا در تور استانبول سفری خوش را تجربه کنید.

قسمت آسیایی شهر استانبول 

مراکز خرید قسمت آسیایی شهر استانبول:

  مرکز خرید آکاسیا: 

مرکز خرید آکاسیا یکی از جدید‌ترین و زیبا ترین مراکز خرید در سطح شهر استانبول است که دارای مجموعه ای از واحد‌های تجاری را در خود جای داده است. این مرکز خرید زیبا و باشکوه دارای 6 طبقه و حدود 300 واحد تجاری است. در این مرکز خرید می‌توان بهترین و معروف‌ترین برند‌های موجود در بازار را یافت و از خرید در ابن مرکز تجاری عظیم لذت برد. امکانات موجود در مرکز خرید آکاسایا عبارتند از: سالن تئاتر، شهر بازی، سینما، رستوران، کافه، سوپرمارکت و پارکینگ طبقاتی.

استانبول آسیایی - مرکز خرید آکاسیا

مرکز خرید پالادیوم:

در این مرکز خرید بسیار زیبا و با شکوه که در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار دارد تمامی برند‌‌های ترکی و بین‌المللی را به راحتی می‌توان یافت. از ویژگی‌های این هتل می‌توان به رستوران‌های هتل و خدمات تفریحی بی نظیر آن اشاره کرد. مرکز خرید پالادیوم در منطقه پر تردد و پر جنب و جوش آتا سهیر واقه شده است.

قسمت آسیایی شهر استانبول - مرکز خرید پالادیوم 

مرکز خرید کوزی:

مرکز خرید کوزی در خیابان بسیار مدرن و پر تردد بغداد واقع شده است که دسترسی بسیار راحتی از تمامی نقاط شهر دارد. این مرکز خرید یکی از مراکز بسیار محبوب در میان مسافران و گردشگران است؛ چرا که امکانات این مرکز خرید بسیار ایده‌آل و تکمیل است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به تئاتر، سینما، پارکینگ، سالن نگهداری از کودکان و رستوران اشاره کرد. در این مرکز تمامی برند‌های ترک موجود است و به راحتی قابل دسترسی هستند.

مرکز خرید ویاپورت:

 این مرکز خرید بسیار زیبا و شیک به قدری بزرگ است که با فاصله بسیار زیادی از مرکز شهر قرار دارد. بی‌شک این مرکز خرید را می‌توان بزرگترین مرکز خرید در سطح کشور ترکیه دانست. این مرکز خرید بزرگ دارای ساختمانی بسیار بلند است؛ که دارای 200 واحد تجاری و پارکینگی با گنجایش 4500 است. ساعت کار این‌ مرکز بزرگ تجاری از ساعت 10 صبح تا 22 شب است.  برای اطلاع از قیمت تور استانبول به توریابمراجعه کنید.

استانبول آسیایی - مرکز خرید ویاپورت

جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی شهر استانبول:

مسجد مهرماه سلطان:

این مسجد که یکی از باقیمانده‌های دوران عثمانی مربوط به مهرماه سلطان دختر سلطان سلیمان است در بخش آسیایی استانبول در محله اسکودار قرار دارد. این بنای تاریخی یکی از پر اهمیت ترین و پر بازدید‌ترین بنا‌های تاریخی موجود در قسمت آسیایی شهر استانبول است.

استانبول آسیایی - مسجد مهرماه سلطان

تپه‌های چاملیجا:

همانطور که می‌دانیم شهر استانبول در کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. یکی از زیبا‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول تپه‌های پاملیجا است که با ارتفاع حدود 200 متر بالا‌تر از سطح دریا نمایی زیبا از سراسر شهر استانبول به گردشگرا و مسافران ارائه می‌دهد. این منطقه که به تپه‌های چاملیجا در قسمت آسیایی شهر استانبول معروف‌ است یکی از پر بازدید‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌آید.

 

محله اسکودار:

محله اسکودار در مرکز قسمت آسیایی شهر استالنبول قرار دارد. این محله که یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های شهر استانبول است دارای قدمتی بسیار زیاد است که به سال‌ها قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. بنا‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیز همراه با معماری خارق‌العاده از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اگر قصد سفر به شهر استانبول و بازدید از محله تاریخی اسکودار را دارید، حتما راهنمای سفر استانبول و سفرنامه استانبول را مطالعه کنید.

قسمت آسیایی شهر استانبول - محله اسکودار 

دسترسی به هتل‌های قسمت آسیایی شهر استانبول:

هتل‌های استانبول که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته‌اند در تمامی مناطق وجود دارند. اما در بعضی مناطق که دسترسی بهتری به تمامی نقاط شهر دارند از کیفیت و موقعیت نسبتا بهتری به دیگر هتل‌ها برخوردار هستند. یکی از مناطقی که هتل‌های آن بسیار با کیفیت و از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است خیابان بغداد است.