PRO PICS

travel, tutorial, home

ساحل مارماریس ترکیه

سواحل نیلگون مارماریس، شاید برترین و زیباترین سواحل دنیا نباشند، اما زیبایی های آنها دست کمی از سواحل برتر دنیا ندارد.

مارماریس شهری بندرگاهی و اقامتگاهی توریستی در سواحل دریای مدیترانه است و در استان موغله (Muğla Province) در جنوب غربی کشور ترکیه جا خشک کرده است. اگر راهنمای سفر به مارماریس را مطالعه کرده باشید، اطلاعاتی جامع در مورد این شهر دارید. سواحل مارماریس همانند دیگر جاذبه های توریستی مارماریس بهانه‌ای برای مسافرت توریست‌ها به این شهر زیبا است. شاید سواحل این شهر بهترین سواحل دنیا نباشند، اما مطمئنا آب‌های نیلگون و دنیای شگفت انگیز زیر آب آن نظر بسیاری از گردشگران  در سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کنند. در این مطلب از توریاب قصد داریم تا سفری به سواحل کریستالی و زیبای مارماریس داشته باشیم و اطلاعاتی در مورد این سواحل به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

ساحل مارماریس - ساحل مارماریس

ساحل مارماریس:

آب‌های اطراف مارماریس تمیز و گرم هستند و شما را برای شنا و آب تنی به سمت خود می‌کشانند. در این ساحل پرشور و دوست داشتنی، می‌توانید تفریحات زیادی انجام دهید و از آفتاب داغ آن در فصل تابستان لذت ببرید. وجود کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی باعث سهولت دسترسی به امکانات لازم برای داشتن اوقاتی خوش شده‌اند. شما می‌توانید در یک روز آفتابی به این ساحل بروید و با اجاره یکی از صندلی‌های آفتاب در ساحل مارماریس از خزیدن نور آفتاب بر روی پوست‌تان لذت ببرید و غرق در رویاهای شیرین خود شوید. نوشیدن نوشیدنی‌های تازه و خنک در این ساحل بدون شک حال شما را دگرگون خواهد ساخت. ساحل مارماریس معمولا شلوغ و پر تب تاب است و توریست‌ها را میتوانید تقریبا در تمام طول این ساحل ببینید. با تاریک شدن هوا، ساحل مارماریس تفریحات جدیدی را به شما پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید از اجرای موسیقی زنده و نمایش‌ها و رقص محلی توسط هنرمندان نیز در شب حسابی لذت ببرید و در ساحل با عزیزان خود به رقص و پایکوبی بپردازید. در این ساحل انواع تفریحات آبی نیز ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با انجام این تفریحات خاطراتی پر هیجان را برای خود رقم بزنید. برخی از این تفریحات عبارتند از باندل، پاراسیلینگ، جت اسکی، قایق سواری و بسیاری دیگر از تفریحات آبی پر هیجان دیگر. غواصی یکی دیگر از کارهایی است که حتما باید در سفر به مارماریس انجام دهید. در ادامه توضیحاتی را در مورد غواصی در ساحل مارماریس به شما ارائه می‌کنیم.

غواصی در آب‌های کریستالی ساحل مارماریس:

این ساحل محل فوق العاده‌ای برای غواصی و بازدید از دنیای رنگارنگ و شگفت انگیز زیر آب است. هنگام غواصی در این آب‌ها با جمع وسیعی از ماهی‌های رنگین و زیبا در اطرافتان مواجه خواهید شد که شما را حیرت زده خواهند کرد. شما همچنین می‌توانید نمای زیبایی از خرچنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی که در زیر آب زندگی می‌کنند را ببینید. اگر حس ماجراجویی در شما هیاهو می‌کند، ماجراجویی در حفره‌ها، غارها و دیگر مکان‌های ناشناخته در زیر آب برای شما بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. از آنچه که در ماجرا جویی خود خواهید دید، شگفت زده خواهید شد. آب های تمیز و شفاف مارماریس این امکان را برای غواصان فراهم می‌کند تا بتوانند تا عمق 40 متری دریا نفوذ کنند و به کاوش و ماجراجویی در این عمق بپردازند.

هتل های نزدیک به ساحل مارماریس:

اگر به خاطر سواحل مارماریس به این شهر بندگاهی سفر می‌کنید، می‌توانید هنگام رزرو هتل های مارماریس هتل های نزدیک به ساحل را انتخاب و رزرو کنید؛ برخی از این هتل ها عبارتند از: هتل گرین نیچر دیاموند ریزورت (Green Nature Diamond Hotel) که تنها 3 دقیقه با ساحل مارماریس فاصله دارد؛ هتل کاسا دل ماریس اسپا اند ریزورت (Casa De Maris Spa & Resort Hotel) که تنها به اندازه 3 دقیقه پیاده روی از ساحل مارماریس فاصله دارد؛ هتل د ریزورن گرند آزور (D-Resort Grand Azur Marmaris) که تنها به اندازه 3 دقیقه پیاده روی با ساحل فاصله دارد؛ هتل بلو بی پلاتینیوم (Blue Bay Platinum) که تنها به اندازه 3 دقیقه پیاده روی از ساحل مارماریس فاصله دارد و بسیاری از هتل‌های دیگر ساحلی.

برخی دیگر از سواحل مارماریس:

مارماریس دارای سواحل دیگری نیز هست که به اندازه ساحل اصلی آن زیبا و جذاب هستند. در ادامه دیگر سواحل زیبای مارماریس را معرفی میکنیم.

ساحل طویل یا لانگ بیچ (Long Beach):

محبوب ترین ساحل مارماریس، ساحول طویل است که در زبان ترکی محلی‌ها آن را با نام اوزونیالی (Uzunyali) می‌شناسند. شن طلایی رنگ، آب‌های کریستالی و تمیز، چشم انداز دلنشین این ساحل باعث شده‌اند که گردشگران این ساحل را برای سپری کردن اوقات خود و تفریح انتخاب کنند. بسیاری از هتل‌های مارماریس نیز در نزدیکی این ساحل قرار دارند و پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Water Park) نیز در این نقطه واقع شده است. بازدیدکنندگان این ساحل می‌توانند از ورزش‌های آبی مانند موج سواری، جت اسکی، پاراسیلینگ و غواصی در این ساحل لذت ببرند و یا اوقات خوشی را در کافه‌ها و بارها و دیسکوهای شبانه ساحل طویل مارماریس داشته باشند.

ساحل مارماریس - ساحل طویل

ساحل ایچملر (Icmeler Beach):

درست در جنوب مارماریس، ساحلی نسبتا آرام و خلوت با ساختار روستایی و اصالت سنتی با نام ساحل ایچملر قرار دارد. ساحل ایچملر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مارماریس است. این ساحل با بارها، رستوران‌ها و غذاهای دریایی خوشمزه می‌تواند جای خوبی برای کسانی باشند که به دنبال مکانی خلوت هستند. آرامش کنار ساحل بازدیدکنندگان را به شنا، آبتنی و آفتاب گرفتن تشویق می‌کند. درست درکنار ساحل جنگی با درختان سر به فک کشیده وجود دارد که زیبایی ساحل را دو چندان کرده‌اند. در فصل‌هایی که مسافرت گردشگران کاهش میابد، توریست‌ها می‌توانند با تور ارزان مارماریس به این شهر بیایند، و از آرامش این ساحل لذت ببرند.

ساحل مارماریس - ساحل ایچملر

ساحل ایزتوزو (Iztuzu Beach):

با سفر با قایق در طول دلتای دالیان (Dalyan Delta)، روز زیبایی در مارماریس خواهید داشت و اگر در طول این گشت با قایق در ساحل ایزتوزو توقف کنید، این زیبایی دو چندان خواهد شد. این ساحل با نام ساحل لاکپشت‌ها نیز در میان توریست‌ها شناخته می‌شود؛ ساحلی باریک و شنی که از رودخانه دالیان تا دریای مدیترانه ادامه دارد.

ساحل مارماریس - ساحل لاکپشت

ساحل و جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island):

این ساحل یکی دیگر از جاذبه های مارماریس است. تورهای قایق سواری در طول دلتای دالیان (Dalyan Delta) و شبه جزیره آداکوی (Adakoy peninsula) در بین سواحل پنهان زیادی توقف دارند، اما بهترین جایی که توقف می‌کنند، ساحل جزیره کلئوپاترا (Sedir Island) است. ساحل این جزیره به رنگ سفید خالص است و دارای شن ابریشمی و نرم  و پر از صدف‌های رنگین و متنوع است. بدون شک قدم زدن در این ساحل اوقات و خاطرات بسیار زیبا و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

ساحل مارماریس - جزیره و ساحل کلئوپاترا

سخن آخر:

فرقی ندارد با تور مارماریس ارزان به این شهر سفر کنید یا با تور لحظه آخری مارماریس؛ سواحل این شهر بندرگاهی یکی از اصلی ترین جاذبه های مارماریس هستند. این شهر پر از زیبایی‌هایی است که هرکسی را جذب خود می‌کند. تا خودتان به مارماریس نروید و جذابیت‌های آن را از نزدیک لمس نکنید، هرگز نمی‌توانید درکی حقیقی از چشم اندازهای آن داشته باشید. بهتر از قبل از سفر به مارماریس، اطلاعاتی در مورد جاذبه ها و تور مارماریس به دست آورید تا با داشتن برنامه ریزی درست بتوانید مسافرتی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید. این کار را می‌توانید از طریق خواندن سفرنامه مارماریس نگاشته شده توسط دیگر گردشگران انجام دهید. شما همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات جامع در مورد سفر به مارماریس به وبسایت توریاب مراجعه کنید و به راحتی از منزل و تنها با چند کلیلک تور مور نظر خود را بررسی و رزرو کنید.