PRO PICS

travel, tutorial, home

توصیه‌های ضروری برای قبل از سفر به استانبول

در این مطلب به مواردی که باید قبل از انتخاب استانبول به عنوان مقصدی برای سفر در نظر داشته باشید، می‌پردازیم.

امروزه استانبول به انتخاب اول ایرانیان برای سفر خارج از کشور تبدیل شده است. این شهر با دارا بودن اماکن تاریخی، مراکز خرید مدرن و جشنواره‌های هنری مختلف هر فردی را مجذوب خود می‌کند. استانبول محبوبیتی جهانی دارد و فقط به ایرانیان محدود نمی‌شود و در هر فصلی از سال شاهد حضور مسافرانی از سراسر اروپا و جهان است که مبهوت زیبایی‌های آن شده‌اند. در ادامه این مطلب به مواردی که قبل از سفر به استانبول باید به آن‌ها توجه داشته باشید، خواهیم پرداخت.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

تاریخ و زیبایی‌های استانبول

اماکن تاریخی استانبول

این شهر دارای پیشینه تاریخ قوی و مرکز حکومت امپراطوری‌های بیزانس و عثمانی بوده است که آثار با ارزشی از آن دوران‌ها به جای مانده‌اند، به همین دلیل آن را در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب کردند.

بازدید از اماکن تاریخی نظیر مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپ‌کاپی و دولما باغچه می‌تواند به تجربه‌ای لذت بخش بدل شود که معمولا بسیاری از ایرانیان از آن غافل می‌مانند و بیشتر وقت خود را مراکز خرید استانبول می‌گذرانند.

از سوی دیگر استانبول به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود که تنها سه درصد آن در بخش اروپایی قرار دارد و بر خلاف تصور مسافران ایرانی بخش آسیایی بسیار شیک‌تر و تمیزتر است. توصیه می‌شود بازدید از تنگه بسفر را در برنامه سفر خود بگنجانید و از زیبایی‌های آن نظیر پل گالاتا و قایق‌های تفریحی به خصوص در هنگام غروب لذت ببرید.

نکاتی که قبل از انتخاب استانبول به عنوان مقصدی برای سفر، باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

توصیه‌های قبل از سفر به استانبول

اگر با خانواده به سفر می‌روید و هدف خرید و بازدید از اماکن تاریخی است، استانبول گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید. همنشینی سنت و مدرنیته در این شهر ترکیب خارق العاده‌ای را خلق کرده است  و شما امکان این را خواهید داشت که بعد از بازدید از بناهای تاریخی نظیر ایاصوفیه، خود را به مرکز خریدی نظیر زورلو سنتر برسانید و از معروف‌ترین برندهای دنیا خرید کنید. اما اگر می‌خواهید مقداری آرامش داشته باشید و به همراه خانواده از هیاهوی شهر دور شوید شاید آنتالیا و کوش‌آداسی انتخاب مناسب‌تری برای شما باشند.

برخلاف هتل‌های آنتالیا و کوش‌آداسی که سرویس فول بورد( پذیرایی در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام) ارائه می‌دهند، در هتل‌های استانبول تنها صبحانه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند و دیگر وعده‌ها در صورت‌حساب محاسبه می‌شوند. همچنین سرویس دهی هتل‌های استانبول به نسبت دو شهر دیگر از کیفیت پایینتری برخوردار است و دلیل آن حضور دائمی گردشگران آنتالیا و کوش‌آداسی در محوطه هتل است، برخلاف مسافران استانبول که بیشتر وقت خود را در خارج از هتل می‌گذرانند.

تفاوت دیگری که در استانبول نسبت به دو شهر دیگر به چشم می‌آید، کمیاب بودن ساحل برای شنا است و شما برای یافتن ساحل مناسب ناچارید به جزایر اطراف استانبول بروید؛ در حالی که در آنتالیا و کوش‌آداسی دسترسی به ساحل مناسب بسیار آسان است.

بسیاری از مسافران که قصد عزیمت به استانبول را دارند، نمی‌دانند که چند روز را برای سفر به آن اختصاص دهند؛ بنا به تجربه تعیین کردن مدت زمان سفر کاملا به هدف شما بستگی دارد، در صورتی که تنها قصد خرید دارید، چهار روز می‌تواند کافی باشد، اما اگر مایلید مکان‌های تاریخی استانبول را هم ببینید بهتر است که یک هفته را در نظر بگیرید.

استانبول در هر دو بخش آسیایی و اروپایی فرودگاه دارد، بهتر است با توجه به هتل محل اقامت‌تان فرودگاه مقصد را انتخاب کنید، چرا که به عنوان مثال فرودگاه بخش آسیایی حدود هفتاد کیلومتر با مرکز بخش اروپایی فاصله دارد و بیشتر اوقات این مسیر دارای ترافیک سنگینی است.

استانبول شهر چند قومیتی است و می‌توان انواع مذاهب و ادیان مختلف را در آن مشاهده کرد، بنابراین دارای محدودیت‌ها و حساسیت‌های خاصی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

توصیه‌های قبل از سفر به استانبول

استانبول شهر شلوغ و پر رفت و آمدی است که جمعیت آن در بعضی از روزهای سال به 15 میلیون نفر می‌رسد که در میان آن‌ها افراد بومی، مسافران و افراد زیادی که به قصد کار یا پناهندگی به این شهر ‌می‌آیند، دیده می‌شوند، بنابراین رعایت یک سری نکات پیشگیرانه امنیت شما را افزایش می‌دهند.

بازارهای استانبول تنوع بالایی دارند و می‌توان هر کالایی را که لازم دارید، تهیه کنید. در نمایندگی‌های رسمی و فروشگاه‌های برند‌های مختلف به هیچ عنوان امکان تخفیف گرفتن  ندارید، اما در بازارهای سنتی باید تا جایی که می‌توانید بر سر قیمت‌ها چانه بزنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.