PRO PICS

travel, tutorial, home

8 فستیوال محبوب ارمنستان

8 فستیوال محبوب ارمنستان : یکی از لذت بخش ترین کارهایی که میتوان در طول سفر انجام داد، شرکت در فستیوال ها و جشنواره هاست. شرکت در این جشنواره ها باعث می شود تا بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ ملی آن کشور آشنا شوید. یکی از کشورهای نزدیک و مناسب که عاشق فستیوال هاست، ارمنستان می باشد. ارمنستان در طول سال فستیوال های مختلف و بسیاری برگزار می کند. اگر ارمنستان را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید، فستیوال های آن را فراموش نکنید. برای راحت تر کردن کار توریست ها و گردشگران تور ارمنستان بهترین و محبوب ترین فستیوال ها و جشنواره های این کشور را در ادامه معرفی کرده ایم :

روز جاز در ایروان

اگر علاقه مند به سبک جاز هستید، سی آپریل در مجتمع آبشار ایروان، در بزرگ ترین جشن بین المللی جاز شرکت کنید. برای این جشن بسیاری از مردم از سراسر جهان، به خصوص تعدادی از گروه های جاز و هنرمندان بین المللی حضور پیدا می کنند.

روز جاز در ایروان

جشنواره ملی دلمه ارمنستان

غذای سنتی را همه کشورهای دنیا دارند ارمنستان نیز به همین صورت است. غذای سنتی و مخصوص این کشور دلمه است. این غذا اهمیت و جایگاه ویژه ای در ارمنستان داشته و هر بیستم ماه می در روستای هنابرد انواع مختلف آن پخته شده و به بازدیدکنندگان و توریست های تور ارزان ارمنستان ارائه می شوند. این دلمه های از گوشت چرخ کرده تهیه شده و در برگ های تازه انگور پیچیده شده اند. توریست ها و گردشگرانی که تابحال این غذای لذیذ را امتحان نکرده اند بهتر است سری به این فستیول بزنند. در این فستیوال تنها دلمه سرو نمی شود، بلکه بازی های محلی، موسیقی و رقص و برنامه های این چنین نیز برگزار می شوند. صنایع دستی و فرش نیز به فروش می رسند.

جشنواره ملی دلمه ارمنستان

جشنواره شاهتوت و نوشیدنی های مخصوص ارمنستان

فستیوال شاهتوت هر سال در منطقه گوریس برگزار می شود. این فستیوال نیز از همان فستیوال هایی است که توریست ها و گردشگران تور لست تورز ارمنستاننباید از دست بدهند. در این جشنواره انواع توت ها و نوشیدنی های شاه توت به بازدیدکنندگان ارائه می شود. همینطور بازدیدکنندگان میتوانند شخصا در فرایند چیدن توت و تبدیل کردن آن به نوشیدنی های معروف ارمنی کمک کنند. دیگ بسیار بزرگی برای تبدیل کردن توت به نوشیدنی های مختلف هست که شما را وسوسه می کند. البته این فستیوال ارمنستان تنها برای توت و نوشیدنی های مبتنی بر آن نیست، بلکه انواع دیگر نوشیدنی های مختلف ارامنه ای مثل آب انگور معروف و آبمیوه های خوشمزه دیگر نیز ارائه می شوند. در این فستیوال همراه با نوشیدن آبمیوه های طبیعی و خوشمزه، به تماشای رقص و آوازهای محلی بنشینید.

جشنواره شاهتوت و نوشیدنی های مخصوص ارمنستان

جشنواره آب ارمنستان

یکی از فستیوال های معروف سراسر دنیا که محبوب بسیاری از توریست ها و گردشگران است، فستیوال آب پاشی یا به زبان ارمنی وارداوار است. افسانه این جشنواره در مورد آستقیک، الهه عشق است که در سراسر ارمنستان با پاشیدن آب، گل رز پخش می کرده. این الهه از عشق در برابر شرارت دفاع می کرد. بعد از پذیرفتن دین مسیحیت توسط ارمنستان، اینکار به سنت وارداوار تبدیل شده و یکی از محبوب ترین و شادترین روزهای سال در ارمنستان است.

جشنواره آب ارمنستان

جشنواره بین المللی فیلم زردآلوی طلایی

این جشنواره در سال 2004 مورد توجه بسیاری از فیلم سازان مستقل بود. جشنواره بین المللی فیلم ایروان که به آن جشنواره بین المللی فیلم زردآلوی طلایی معروف است، گلچینی از بهترین فیلم های مستقل از سراسر دنیا بوده تا مکانی برای جمع شدن بازیگران، کارگردانان، فیلم سازان و سینماگران معروف و محبوب آسیا و اروپا باشد. این جشنواره شعاری هم داشته که این چنین است "ایروان چهارراه فرهنگ ها و تمدن ها" بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که به سینما علاقه مند هستند، این جشنواره را از دست نمیدهند.

جشنواره بین المللی فیلم زردآلوی طلایی

فستیوال رنگ در ارمنستان

بعد از فستیوال آب، دومین فستیوال محبوب جهانی، جشن رنگ هاست. این جشن هر ساله در ماه ژوئن در مجتمع همیلار ارمنستان برگزار می شود. جشن از اوایل صبح با انرژی فوق العاده شرکت کنندگان برای طی کردن پنج کیلومتر مسافت شروع شده و تا عصر ادامه دارد. در این جشنواره نباید نگران لباس یا سر و صورت خود شوید، چرا که قرار است از سر تا نوک انگشت پاهایتان غرق در رنگ های شاد و روشن شوید. فستیوال رنگ ها بیشتر به یک بازی سرگرم کننده شباهت داشته که هیچ محدودیتی ندارد اما در آخر سه مرد و سه زن که در مرحله اول وارد خط پایان می شوند، جوایزی دریافت می کنند.

فستیوال رنگ در ارمنستان

جشنواره تاراز ارمنستان

اگر به سنت و فرهنگ محلی ارمنستان علاقه مند هستید، جشنواره تاراز بهترین زمان برای شناختن سنت این کشور است. در این فستیوال که چهارم آگوست هر سال برگزار می شود، بسیاری از مردم لباس های سنتی ارمنی، تزار و ... پوشیده و لباس های سنتی ارمنی غربی و شرقی را نشان میدهند. فستیوال تاراز همراه با برنامه های موسیقی، نمایش های مختلف، صنایع دستی و ... می باشد.

جشنواره تاراز ارمنستان

جشنواره بین المللی بالون

اگر تور لحظه آخری ارمنستان خود را برای ماه سپتامبر گرفته اید، بین پانزدهم و هجدهم این ماه آسمان پایتخت را پر از بلئن های رنگی خواهید دید. این جشنواره بین المللی که بالون نام داشته برای جذب و توسعه گردشگری بوده و همینطور بحث هواشناسی و هواپیمایی می باشد.

جشنواره بین المللی بالون

منبع : theculturetrip